Schrijftips voor elk sociaal medium

Voor het succesvol schrijven zijn er 4 zaken die in de gaten gehouden moeten worden, als u deze in het oog houdt tijdens het schrijven weet u zeker dat u een goed bericht plaatst.

1. Sociaal

U begeeft zich op een sociaal medium. Het is daarmee niet bevorderend om enkel te adverteren en promotionele berichten te plaatsen. U dient zich sociaal te gedragen. Vraag bijvoorbeeld om input van de volgers, plaats berichten van achter de schermen, leuke foto's van uw werkwijze en ontwikkelingen binnen het bedrijf. Hierdoor worden mensen onbewust betrokken bij uw bedrijf, zij zijn in de toekomst eerder geïnteresseerd om een aankoop te doen.

2. Regelmatig

Hoe goed bent u bevriend met een persoon die een half jaar niets van zich laat horen? Dat geldt ook voor social media, regelmatig posten en reageren houdt u profiel actief en creert een band met de volgers. Probeer tenminste ééns per week een bericht te plaatsen, maar streef naar dagelijks. Varieer tussen promotionele en creatievere berichten. Op die manier blijft u interessant, zonder dat het doel uit het oog wordt verloren.

3. Doelgroep gericht

Besteed aandacht aan het bekijken van uw statistieken, waarom werd het ene bericht beter bekeken dan de andere, is er een patroon te ontdekken? Wellicht is uw doelgroep meer geïnteresseerd in informatieve berichten, dan in humoristische berichten. Door dit doorlopend te blijven bekijken kunt u de doelgroep maximaal aanspreken, waardoor zij de berichten beter zullen waarderen. Dat zal uw bereik dan weer ten goede komen.

4. Doel gericht

Bij punt drie kreeg u het advies uw content te onderzoeken op populariteit. Hierbij moet u echter opletten. Uw berichten moeten uw doel nog steeds blijven vervullen. Zo zijn foto's van dieren enorm populair, maar deze zullen uw verkoop van uw producten wellicht niet versterken. Verlies uw doel dus niet uit het oog, of uw inspanningen zullen geen extra voordeel opleveren. Dat blijft tenslotte de reden dat u erop aanwezig bent.

Contact