Copywriter

Het is een term die erg belangrijk is in de wereld van het internet. Met een eindeloos stijgend aantal webpagina's is het steeds belangrijker om uw pagina te onderscheiden van de concurrentie. De copywriter doet dit door middel van het schrijven van teksten. Een copywriter heeft een verantwoordelijke taak, deze is namelijk verantwoordelijk voor een groot deel van de bezoekerservaring en kans tot verkoop.

Verschil copywriter & Tekstschrijver

In de volksmond is een Copywriter een tekstschrijver. Dit klopt, maar een copywriter doet nog veel meer dan dat. Daarbij is een copywriter gericht op het aanzetten tot actie en verstrekken van informatie. Het is dus een erg praktische vorm van schrijven, die er uiteindelijk voor zorgt dat klanten worden aangetrokken en geconverteerd tot terugkerende klanten. Het werk van de copywriter is dus erg belangrijk, Uiteindelijk is het werk rustend op vier belangrijke pijlers.

De vier pijlers van Copywriting

1. SEO, bij SEO worden webpagina's geoptimaliseerd voor vindbaarheid in de zoekmachine, De rol van de copywriter is het schrijven van unieke tekst op basis van keywords.
2, Overzicht creëren, De bezoeker van een pagina neemt slechts kort de tijd. De pagina moet daarom een heldere structuur handhaven om de bezoeker zo snel mogelijk van dienst te zijn.
3, Vertrouwen winnen, Als de bezoeker eenmaal op de pagina is beland is het belangrijk om vertrouwen te winnen voor het bedrijf en product. De juiste informatie verstrekken is hiervoor van groot belang.
4, Converteren, De bezoeker dient vervolgens geconverteerd te worden. Dit kan zijn een product kopen, registreren voor een e-maillijst, aanvragen van een offerte et cetera.

Een beter copywriter worden

Het verbeteren van de vaardigheden als Copywriter kunt u leren, de boodschap is oefening. Probeer steeds nieuwe teksten te schrijven of oude te verbeteren. U kunt dit doen met behulp van Google Analytics. Deze geeft u inzicht in de bezoekersaantallen, waaraan u het succes van pijler 1 kunt meten. De het overzicht en vertrouwen zijn lastiger te meten, de tijd op de pagina kan hiervoor enige indicatie zijn. De conversie is een harde metric, hieraan kunt u zien wie er daadwerkelijk gekocht heeft via uw website. Verkoopt u weinig, maar heeft u veel bezoekers met een korte tijd op de pagina? Overweeg dan of u het juiste doelpubliek aantrekt.

 

Contact