Social media
Met de komst van social media, kwamen ook de advertentiemogelijkheden. Daarmee komen natuurlijk ook bedrijven mee. Maar wat voor schrijfwijze wordt er aangehouden op social media? In dit artikel wordt ingegaan op hoe u uzelf als bedrijf kunt presenteren op social media. We behandelen de verschillende doelen, soorten content en geven tips om de zichtbaarheid te vergroten. Creativepost.nl helpt u met uw online aanwezigheid.
Verschillende doelen
Voor u begint met het maken van berichten voor op uw social media kanalen is het goed om voor uzelf een doel te bepalen. Wat moet het opleveren? Verkopen, service, imago, naamsbekendheid. Pas als u een helder doel voor ogen heeft, heeft het zin om uw social media kanalen in te richten. Als u deze bepaald heeft, kunt u verder met het indelen van content, maar wat voor content is nu geschikt voor social media?
Geschikte content
U moet als bedrijf goed realiseren op wat voor netwerk u uzelf bevindt. De gebruikers van social media zitten daar voor hun plezier, ze bekijken plaatjes en filmpjes en praten met vrienden. Geschikte content is dan ook content die daarbij past. Dat betekent dat u niet enkel reclame dient te maken, maar ook leuke content dient te delen. Deelt u keer op keer saaie content? Dan wordt uw bereik stap voor stap kleiner, omdat het van anderen weggefilterd wordt.
Tips om zichtbaarheid op social media hoog te houden
Zichtbaarheid op social media kan van grote waarde zijn, er zijn talloze bedrijven die een substantieel bedrag van hun inkomsten uit Social media delven. U blijft zichtbaar door regelmatig aansprekende content te delen, waar mensen op klikken, reageren, taggen, liken etc. op deze manier blijft uw kanaal boeiend en zichtbaar voor de doelgroep. Als u bij de creatie van uw content goed rekening bent blijven houden met uw doel zal ook dat bereikt blijven worden.
Artikelen
Schrijftips voor elk sociaal medium
Voor het succesvol schrijven zijn er 4 zaken die in de gaten gehouden moeten worden, als u deze in het oog houdt tijdens het schrijven weet u zeker dat u een goed bericht plaatst.
1. Sociaal
U begeeft zich op een sociaal medium. Het is daarmee niet bevorderend om enkel te adverteren en promotionele berichten te plaatsen. U